Rendszergazda Magazin #9 – Web oldal és web áruház üzemeltetőként önt is érintik az idei új szabályok

Rendszergazda Magazin #9 – Web oldal és web áruház üzemeltetőként önt is érintik az idei új szabályok

Idén több törvényi változás is volt a web oldalakkal és web áruházakkal kapcsolatban. Bár a Hunet Kft fő tevékenysége a rendszergazda szolgáltatás, de a tárhely szolgáltatás és web áruház készítés is része a szolgáltatásinknak, ezért szeretnék felhívni a figyelmet ezekre a változásokra, hogy a szükséges módosítások végrehajtásával elkerülhesse a hatóságokkal való konfliktusokat.

1. Januári változások a kötelezően közé teendő adatokról a web oldalon.
2014. január 1-jei hatállyal változott “Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről” szóló jogszabály több pontban. A törvény 4. § h pontja alapján az elektronikus kereskedelmi szolgáltatást, vagy az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást végző cégeknek, elérhetővé kell tenniük a saját tárhely szolgáltatójuk cégadatait, elérhetőségeit is a weboldalukon.
Amennyiben mi biztosítjuk a tárhelyet, ezeket érdemes feltüntet ni:
Tárhely szolgáltató: Hunet Kft
Székhelye: 1145 Budapest, Varsó u. 31.
Weboldala: www.hunetkft.hu
Email címe: info@hunetkft.hu
Ezeket az információkat bárhol meg lehet jeleníteni, például a kapcsolat menüben a saját elérhetőségek után, vagy az impresszumban; erről a jogszabály külön nem rendelkezik.

2. A vásárlástól való elállás
A 2014 márciusától hatályos új Ptk. értelmében a web áruházban vásárló ügyfelek a korábbi 8 naphoz képest már 14 napig küldhetik vissza a terméket indoklás nélkül, ha az nem felel meg nekik, és jogosultak arra, hogy visszakapják az árát. Illetve, amennyiben a vásárlót félre- vagy hiányosan tájékoztatták a termékkel kapcsolatban, akár 12 hónap elteltével is élhet ezzel a lehetőséggel.

3. A web áruházban feltüntetendő információk
Az új szabályok szerint, a megrendelés véglegesítését tartalmazó oldalon fel kell tüntetni, hogy a művelet fizetési kötelezettséggel jár; így a web áruház üzemeltetőknek részben át kell alakítaniuk az internetes áruház értékesítési felületét.

4. Az ÁSZF módosítása
Az új követelmények alapján a vállalkozóknak legkésőbb június 13-ig módosítaniuk kellett a honlapjukról elérhető Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF). Ennek elmulasztása ellenőrzés esetén akár félmillió forintos bírsággal is járhat. A legújabb szabályok értelmében a szerződéskötés szabályait és a szerződési feltételeket is módosítani kell, illetve kiszélesedett a weboldalon közzéteendő adatok köre is.

5. A számlázó program bejelentése
A 2014. július 1-jével hatályba lépett 23/2014. NGM-rendelet alapján a cég által használt számlázó programot be kell majd jelenteni a hatóságnál. A rendelet értelmében egy erre szolgáló nyomtatványon, ami 2014 október 1.-jétől lesz letölthető a NAV honlapjáról, az igénybevétel kezdetétől számított 30 napon belül kell a bejelentést megtenni.

Reméljük, a fentiekkel segíthettünk Önnek abban, hogy szabályosan üzemeltethesse web oldalát, web áruházát . Kérjük, hogy egyeztessen ügyvédjével vagy jogi képviselőjével a szabályok pontos betartása érdekében, így elkerülve az esetleges bírságokat.